Flyghjalp-logo-2.png

Press

Flyghjälp är ett skandinaviskt och juridiskt företag som hjälper otursamma flygpassagerare att få ersättning för försenade och avbokade flygavgångar i Sverige, Norge och Danmark.

 


Passagerare som upplever utdragna flygförseningar kan bli tvungna att gå igenom långa rättstvister med flygbolagen om de vill ha ersättning. Många ger helt och hållet upp och söker inte ersättning eftersom processen kan vara påfrestande. Flyghjälp finns till för att assistera dessa passagerare. Mot en avgift på 30% av den möjliga kompensationen tar vi hand om kundens mål mot flygbolaget. Om Flyghjälp inte lyckades säkerställa ersättning kostar det inte kunden någonting.


Företaget grundades 2014 och sysselsätter idag 35 personer. Från kontoret i Christianshavn i Köpenhamn hjälper man årligen cirka 230 000 passagerare i hela Skandinavien. Flyghjälp verkar på en konkurrensutsatt marknad som har fått många nya aktörer sedan starten år 2014. Trots detta har Flyghjälp lyckats förvärva en stor marknadsandel i Norden, till stor del genom att positionera sig som ett tillgängligt och lokalt företag med god service och kvalitet som högsta prioritet. Till exempel återspeglas den goda servicen i företagets höga Trustpilot-poäng.

 

Flyhjælps tre stiftere: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo og Philip Brechmann

Flyghjälp har tre grundare: Johan Thybo, Gustav Frederik Thybo och Philip Brechmann

 

Flyghjälps VD, ​​Gustav Frederik Thybo, är kanske den i Skandinavien som vet mest om flygpassagerares rättigheter. Han har skrivit sin kandidatuppsats i ämnet och har gett expertråd för flera nyhetsartiklar och deltagit i olika forum om flygpassagerares rättigheter. Du är välkommen att ringa någon av kontakterna i våra Ritzau nyhetsrum för ett expertutlåtande eller för att få hjälp med en artikel. Där kan du också titta på våra tidigare pressmeddelanden. Eller så kan du läsa mer om Flyghjälp.


 

Flyhjælp presseomtale i jyllands-posten


Svenskarna har 1,25 miljarder kronor till godo



Flyghjälp har gjort beräkningar som visar att svenskarna har omkring 1,25 miljarder kronor till godo i obetalda ersättningar! Uppskattningen baserasr sig på Flyghjälps egna data, källor från Eurostat, Europa kommissionen och en undersökning från konsumentrådet.


Ungefär hälften av svenskarna vet inte att man som EU-medborgare sedan tre år tillbaka kan kräva ersättning som flyget har fördröjts mer än tre timmar. Flyghjälp har därför ett starkt fokus på att sprida kunskap om flygresenärers rättigheter. För ändamålet har vi tagit fram en kompensationskarta, som visar hur många miljoner kronor i ersättningar det finns till godo i varje kommun.

 

Flyghjälp i pressen

I samarbete med

Kontakt

Gustav Frederik Thybo

Direktör, grundare och specialist inom EU-förordning 261/2004

Frederik Hedegaard

Marknads- och presschef

Telefon: + 45 30 23 36 90 (Reserverad för media)

Email: [email protected]

Benedikte B. Lund

Advokat, chef för rättsavdelningen och expert i flygpassagerares rättigheter

Gustav Thybo

Founder

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis

Dennis

Head of Finance & Office Lead

Rose

Rose

Team Lead, danish department

Simon F - Teamleder Norske afdeling

Simon F.

Team Lead, norwegian department

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Nini

Team Lead, finnish department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Mia

Expert Case Worker

Anastasia - Sagsbehandler

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Patrick

Senior Case worker

Noah

Senior Case worker

Anton

Senior Legal Officer

Erik

Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar juridisk sagsbehandler

Hjalmar

Legal case worker

d

Matteo

Legal case worker

Joachim - Juridisk sagsbehandler

Joachim

Legal case worker

Christian - Juridisk sagsbehandler

Christian

Legal case worker

Julie - Juridisk sagsbehandler

Julie

Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Mari

Mari

Legal case worker

ddddd

Sara

Law Student

William

Law student

Sine Facility manager

Sine

Junior Marketing Manager

Ida

Head of Social & Case worker

Kurdi

Case worker

Essi

Case worker

Jan

Jan

Case worker

Sandra

Case Worker

Pelle

Case worker

Oskar

Case Worker

Magnus

Case worker

Harald

Case worker

Cecilie

Case worker

ddddddddddd

Mads

Case worker

Anniina

Case worker

Emil

Case worker

Julius

Case worker

ddd

Ewelina

Case worker

Minni

Case worker

Silas

Accountant

Mufasa

Office dog

350.000 Kunder
500 Milj. kr. Ersättning
4.6 av 5 Trustpilot poäng