Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
Flyghjälps uppgift är att göra försenade flygpassagerare nöjda igen. Vi gör detta genom att erhålla ersättning, samtidigt som vi tillhandahåller oöverträffad service under hela processens gång. Hos Flyghjälp har vi ett nära samarbete mellan advokater, handläggare och programmerare som tillsammans utvecklar smarta lösningar och programvaror som gör att vi kan hantera flera tusen ärenden per månad.
Det är viktigt att du har en stark känsla för vårt uppdrag och att du vill arbeta med skickliga driftiga entreprenörer i ett ungt företag. Då är
40 av Flyghjälps anställda samlade för Flyghjälps presentation av sin mission och vision. Februari 2019
Flyhjælp som är det danska namnet, startades av tre unga vänner från staden Odense år 2014 och har nu vuxit till 50 anställda, som sitter i ett stort och ljust kontor vid Kløvermarken i Köpenhamn. Men företaget behövdes inte bara i Danmark, därför har Flyhjælp expanderat till Sverige och Norge under namnen Flyghjälp och Flyhjelp under 2017. I slutet av 2019 beslutade de också att expandera till Finland under namnet Lentoapu.
Efter stor framgång med expansionerna har Flyghjälp ytterligare planerat utvidga sin marknad i två nya länder, så det kommer att finnas behov av skickliga och engagerade personer även i framtiden. Du kan läsa mer om företaget här.
Flyghjälp erbjuder kontinuerlig tjänster på både heltid och deltid, samt praktik inom både juridik, marknadsföring och programmering. Du kan se lediga tjänster här.
Flyhjælp is looking for Swedish-speaking case workers to work with litigation and enforcement (rättegångar). We are looking for a full-time colleague to start as soon as possible.
Flyhjælp is a highly specialized debt-collection agency who helps air passengers collect their claims for compensation and refund from the airlines according to EU Regulation 261/2004.
We specialize in the Nordic jurisdictions under our brands: FLYHJÆLP | FLYGHJÄLP | FLYHJELP | LENTOAPU | REFUNDMORE
… and we have our very own litigation department that handles cases in the Danish, Swedish, Norwegian, and Finnish courts. We take cases all the way to the Supreme court or the European Court of Justice if necessary.
We have an ambition to be the best and biggest in the Nordics on air passenger rights.
Flyhjælp is not a law firm, we are a legal tech and legal dev looking for qualified and enthusiastic colleagues to join our litigation department, who:
In the litigation department, you will gain insight into legal method and civil procedure, learn about evidence theory and to write short and precise texts. You will become an expert on air passenger rights according to EU Regulation 261/2004, and you can get to have oral court hearings in person, via phone or via video.