Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
Flyghjälp är ett skandinaviskt företag som hjälper passagerare att begära ersättning för flygförseningar, inställda flyg och överbokningar. Flyghjälp har funnits sedan 2014 och har vuxit till 35 anställda. Kontoret är beläget i Christianshavn i centrala Köpenhamn. Varje månad hjälper vi tusentals passagerare från Sverige, Norge och Danmark att begära ersättning hos flygbolagen.
För många kan det verka oöverskådligt att ta kampen mot de stora flygbolagen, som ofta inte vill erkänna deras ansvar. Vårt uppdrag är därför att skapa rättvisa till de resande.
Flyghjälp har funnits sedan 2014 och sedan dess har det endast gått en väg - upp! Idag är vi 35 medarbetare, som varje dag hjälper tusentals av passagerare från hela Skandinavien med att föra deras ersättningsärende mot flygbolaget.
Detta har lett till att Flyghjälp nominerades till EY Entrepreneur Of The Year 2020, vilket är världens mest erkända tillväxt skapar tävling, som hyllar de bästa tillväxtskaparna i Sverige och globalt.
Flyghjälp har också blivit nominerad till EY Entrepreneur Of The Year priset, som är världens mest etablerade tävling i entreprenörskap, och som hyllar de bästa tillväxtskaparna i Danmark och globalt.
När du klickar in på Flyghjälp.se, kan du få en personlig bedömning av ditt ärende. Vi är experter inom flygpassagerares rättigheter och är auktoriserade av staten till att inhämta kompensation för flygförseningar. Än så länge har vi hjälpt mer än 140 000 flygpassagerare med att hämta hem deras ersättning och vi vinner hela 95% av våra ärenden.
40 av Flyghjälps anställda samlade för Flyghjälps presentation av sin mission och vision. Februari 2019
Det hela började med ... en försening
Goda idéer uppstår ofta från ambitionerna om att lösa ett problem på ett nytt och bättre sätt.
Det gäller också här.
Idén till Flyghjälp uppstod när Philips dåvarande flickvän blev sju timmar försenad på en resa till Turkiet i slutet av 2013. Förseningen förstörde hela deras första semesterdag och enligt EU-reglerna var hon berättigad till kompensation. När Philip dock undersökte möjligheterna, upplevde han hur svårt det kan vara att få flygbolagen att utbetala. Det saknades ett enkel sätt att få hjälp och han frågade sig själv: “Varför kan man inte bara ringa till någon?”.
Philip är inte typen som ger upp. Han allierade sig därför med Gustav, som på dåvarande tidpunkt var juridikstuderande. Gustav förde hennes ärende till de rätta myndigheter, vann ärendet och säkrade att hon fick den kompensation hon var berättigad till.
Härefter gick det starkt till. Snart kom det flera och flera förfrågningar från folk, som också upplevde problem med deras flygresor. Idag är Gustav administrerande direktör i Flyghjälp och ja, resten är historia…
Med tiden har Flyghjälp vunnit över 200 mkr. ut från fickorna från de stora flygbolagen och placerat dem i fickorna på passagerarna.
Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo
Hur hjälper ni mig?
Det tar dig endast 3 minuter att upprätta ditt ärende:
4,8 i kundnöjdhet på Trustpilot:
Utmärkt service …
“Utmärkt service. Efter att ha anmält förseningen, vilket var väldigt enkelt, fick vi efter 5 dagar besked på att vi fick hade fått kompensation och pengarna blev efter ytterligare 2 dagar insatt på vårt konto. Om vi behöver er för en annan gång, kommer vi helt säkert nyttja er hjälp.”
Jag är glad för att jag använde Flyghjälp ...
“Jag är glad för att jag använde Flyghjälp, då de kämpade länge för mitt ärende och det slutade med att jag fick alla pengar retur. Spara dig själv besväret och låt dem göra det.”
Med en behandlingstid på under …
“Med en behandlingstid på UNDER 2 veckor, för en nästan tre år gammal försening - det må man säga, det är EFFEKTIVITET!!! 1000 Tack för hjälpen! Varma rekommendationer härifrån!”