Flyghjalp-logo-2.png

Om Flyghjälp

Var ditt flyg försenat eller inställt? Vi hjälper dig med att hämta den ersättning, du är berättigad till.

 

Vår mission

Vår mission är ett ge rättvisa åt de resande. Därför är det allt igenom avgörande för oss som företag, att vi kan ta de juridiska slagsmålen mot flygbolagen, och samtidigt kunna ge en snabb, lätt och transparent service, under ärendets gång.


 

Våra visioner för framtiden

1. Vi vill vara de bästa och största i Norden, till att driva in kompensation från flygbolagen.

2. Tillsammans med vårt moderbolag, Flightright, vara de största och bästa i hela Europa.

3. Störst mätt i antalet kunder, och bäst mätt i kundnöjdhet på Trustpilot.

 

Visste du att?


Företaget har existerat sedan sedan 2014, och sedan dess har det bara gått åt ett håll - nämligen uppåt! Varje månad kontaktas vi av 4-5 000 passagerare, och vinner hela 95% av domstolsärenden. Tills vidare har vi hjälp fler än 230 000 passagerare med att få kompensation. Vi här på Flyghjälp har drivit in mer än 300 miljoner kronor åt våra kunder, vilket uteslutande beror på att kunderna valt att ta upp kampen mot flygbolagen med vår professionella assistans. Vår hjälp erbjuds till helt vanliga människor i Danmark, Sverige, Norge och Finland, som vi anser förtjänar rättvisa, och därmed få sin berättigade kompensation. Så med hjälp av våra vassa medarbetare görs det möjligt att leverera den bästa upplevelsen åt våra kunder. Hos Flyghjälp är vi idag 35 anställda som är specialiserade inom flygpassagerares rättigheter. Dessa är fördelade på 5 avdelningar, lagstiftning, finans, marknad, IT och ärendehantering. Alla ärenden som kommer in får en personlig och genomarbetad bedömning, av ytterst kompetenta medarbetare. Vårt huvudkontor är beläget på Amager i Köpenhamn där vi sitter i ett öppet kontorslandskap, som vi delar med bl.a. Maersk Tankers och GroupM Denmark.         

 

Flightright

I mars 2021 köptes Flyghjälp av tyska Flightright som har en ledande ställning på den europeiska inom flygpassagerares rättigheter - och Flyghjälp har under en längre tid haft ett nära sammarbete med Flightright. Detta stora beslut träffades då Flyghjälps ägare, bröderna Gustav och Johan Thybo, menade att det skulle gagna kunderna, och medarbetarna på den framtida resan. Sammanfattningsvis kommer uppköpet ge bägge företagen möjllighet att kunna ge en bättre och snabbare kundservice. Flyghjälp är nordiska specialister, och ärenden som hamnar utanför vår jurisdiktion kan behandlas av Flightright, och vice versa.

Flyghjälp - Bringing justice to travelers

Var ditt flyg försenat eller inställt? Då står vi redo att hjälpa dig att få den kompensation du har rätt till. Flyghjälp är ett danskt företag som hjälper flygpassagerare att få ekonomisk kompensation som du har rätt till vid inställda, försenade och överbokade flyg. Så genom att använda oss undgår du en besvärlig och troligen långsam process, mot flygbolaget. Över hela Skandinavien hjälper vi passagerare att driva deras ersättningsanspråk mot det aktuella flygbolaget. Vi hjälper till med hela processen, allt från pappersarbetet till kommunikationen med flygbolaget. Vi ser på så vis till att flygbolagen inte kan avvisa passagerarnas rättigheter. Vårt huvudsakliga fokus har lett till att Flyghjälp under 2020 och 2021, tog emot Børsens respekterade Gazellepris, som symboliserar et företag i snabb växt. 2020 var Flyghjälp nummer två på listan över snabbast expanderande företag i Danmark. Dessutom har företaget nominerats till EY Entrepreneur Of The Year priset, som är ett av världens mest respektarade tillväxttävling, och som hyllar de främsta entreprenörerna i Danmark, såväl som globalt.

Vår historia 

Det hela började … en försening Goda idéer uppstår ofta utifrån ambitioner om att lösa ett på problem på ett nytt och bättre sätt. Detta gäller också hos oss i Flyghjälp.

Idéen till Flyghjälp uppstod när Philips dåvarande flickvän i slutet av 2013, befann sig på en resa till Turkiet och blev 7 timmar försenad. Förseningen fördärvade hela deras första semesterdag, och enligt EU-reglerna, var hon berättigad till kompensation. Men då Philip undersökte möjligheterna erfor han hur svårt det kan vara att få flygbolagen att punga ut pengarna. Det saknades ett lätt sätt att få hjälp på, och han frågade sig själv:”Varför kan man inte bara ringa till nån?” Philip är inte typen som ger upp. Han slog sig samman med Gustav, som vid denna tiden studerade juridik. Gustav lämnade över hennes ärende till de rätta myndigheterna, vann ärendet, och säkerställde därmed att hon fick den kompensation hon hade rätt till

 

 

Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

 

Sverigemästare på att indriva kompensation


4,8 i kundnöjdhet på Trustpilot:

 

Utmärkt service … 

“Utmärkt service. Efter att ha anmält förseningen, vilket var väldigt enkelt, fick vi efter 5 dagar besked på att vi fick hade fått kompensation och pengarna blev efter ytterligare 2 dagar insatt på vårt konto. Om vi behöver er för en annan gång, kommer vi helt säkert nyttja er hjälp.” 

 

Jag är glad för att jag använde Flyghjälp ... 

“Jag är glad för att jag använde Flyghjälp, då de kämpade länge för mitt ärende och det slutade med att jag fick alla pengar retur. Spara dig själv besväret och låt dem göra det.”

 

Med en behandlingstid på under …

“Med en behandlingstid på UNDER 2 veckor, för en nästan tre år gammal försening - det må man säga, det är EFFEKTIVITET!!! 1000 Tack för hjälpen! Varma rekommendationer härifrån!”

Gustav Thybo Founder & CEO

Gustav Thybo

Founder & CEO

Frederik Thede CTO

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund CLO & head of lawsuit

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard CMO

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis Head of finance

Dennis

Head of finance

Rose Team Lead, danish department

Rose

Team Lead, danish department

Simon F. Team Lead, norwegian department

Simon F.

Team Lead, norwegian department

Marie Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Nini Team Lead, finnish department

Nini

Team Lead, finnish department

Per Team Lead, swedish department

Per

Team Lead, swedish department

Anton Legal Team Lead of the Danish Department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia Legal Team Lead for Sweden & Finland

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Mia Head of Social & Expert Case Worker

Mia

Head of Social & Expert Case Worker

Anastasia Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Patrick Senior Case worker

Patrick

Senior Case worker

Noah Senior Case worker

Noah

Senior Case worker

Anton Senior Legal Officer

Anton

Senior Legal Officer

Erik Legal case worker

Erik

Legal case worker

Tobias Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar Legal case worker

Hjalmar

Legal case worker

Matteo Legal case worker

Matteo

Legal case worker

Joachim Legal case worker

Joachim

Legal case worker

Christian Legal case worker

Christian

Legal case worker

Julie Legal case worker

Julie

Legal case worker

Andrea Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Mari Legal case worker

Mari

Legal case worker

Sara Law Student

Sara

Law Student

William Law student

William

Law student

Gustav Case worker

Gustav

Case worker

Ida Case worker

Ida

Case worker

Jacob Case worker

Jacob

Case worker

Kurdi Case worker

Kurdi

Case worker

Essi Case worker

Essi

Case worker

Jan Case worker

Jan

Case worker

Sandra Case Worker

Sandra

Case Worker

Pelle Case worker

Pelle

Case worker

Oskar

Oskar

Case Worker

Ludvig Case worker

Ludvig

Case worker

Magnus Case worker

Magnus

Case worker

Harald Case worker

Harald

Case worker

Cecilie Case worker

Cecilie

Case worker

Mads Case worker

Mads

Case worker

Anniina Case worker

Anniina

Case worker

Emil Case worker

Emil

Case worker

Julius Case worker

Julius

Case worker

Ewelina Case worker

Ewelina

Case worker

Minnie Case worker

Minnie

Case worker

Nis Case worker

Nis

Case worker

Sine Facility manager

Sine

Facility manager

Silas Accountant

Silas

Accountant

Mufasa Office dog

Mufasa

Office dog

350.000 Kunder
500 Milj. kr. Ersättning
4.6 av 5 Trustpilot poäng