Flyghjalp-logo-2.png

Om Flyghjälp

Var ditt flyg försenat eller inställt? Vi hjälper dig med att hämta den ersättning, du är berättigad till.

 

Vår mission

Vår mission är ett ge rättvisa åt de resande. Därför är det allt igenom avgörande för oss som företag, att vi kan ta de juridiska slagsmålen mot flygbolagen, och samtidigt kunna ge en snabb, lätt och transparent service, under ärendets gång.


 

Våra visioner för framtiden

1. Vi vill vara de bästa och största i Norden, till att driva in kompensation från flygbolagen.

2. Tillsammans med vårt moderbolag, Flightright, vara de största och bästa i hela Europa.

3. Störst mätt i antalet kunder, och bäst mätt i kundnöjdhet på Trustpilot.

 

Visste du att?


Företaget har existerat sedan sedan 2014, och sedan dess har det bara gått åt ett håll - nämligen uppåt! Varje månad kontaktas vi av 5000-15000 passagerare, och vinner hela 95% av domstolsärenden. Tills vidare har vi hjälp fler än 400 000 passagerare med att få kompensation. Vi här på Flyghjälp har drivit in mer än 400 miljoner kronor åt våra kunder, vilket uteslutande beror på att kunderna valt att ta upp kampen mot flygbolagen med vår professionella assistans. Vår hjälp erbjuds till helt vanliga människor i Danmark, Sverige, Norge och Finland, som vi anser förtjänar rättvisa, och därmed få sin berättigade kompensation. Så med hjälp av våra vassa medarbetare görs det möjligt att leverera den bästa upplevelsen åt våra kunder. Hos Flyghjälp är vi idag 35 anställda som är specialiserade inom flygpassagerares rättigheter. Dessa är fördelade på 5 avdelningar, lagstiftning, finans, marknad, IT och ärendehantering. Alla ärenden som kommer in får en personlig och genomarbetad bedömning, av ytterst kompetenta medarbetare. Vårt huvudkontor är beläget på Amager i Köpenhamn där vi sitter i ett öppet kontorslandskap, som vi delar med bl.a. Maersk Tankers och GroupM Denmark.         

 

Flightright

I mars 2021 köptes Flyghjälp av tyska Flightright som har en ledande ställning på den europeiska inom flygpassagerares rättigheter - och Flyghjälp har under en längre tid haft ett nära sammarbete med Flightright. Detta stora beslut träffades då Flyghjälps ägare, bröderna Gustav och Johan Thybo, menade att det skulle gagna kunderna, och medarbetarna på den framtida resan. Sammanfattningsvis kommer uppköpet ge bägge företagen möjllighet att kunna ge en bättre och snabbare kundservice. Flyghjälp är nordiska specialister, och ärenden som hamnar utanför vår jurisdiktion kan behandlas av Flightright, och vice versa.

Flyghjälp - Bringing justice to travelers

Var ditt flyg försenat eller inställt? Då står vi redo att hjälpa dig att få den kompensation du har rätt till. Flyghjälp är ett danskt företag som hjälper flygpassagerare att få ekonomisk kompensation som du har rätt till vid inställda, försenade och överbokade flyg. Så genom att använda oss undgår du en besvärlig och troligen långsam process, mot flygbolaget. Över hela Skandinavien hjälper vi passagerare att driva deras ersättningsanspråk mot det aktuella flygbolaget. Vi hjälper till med hela processen, allt från pappersarbetet till kommunikationen med flygbolaget. Vi ser på så vis till att flygbolagen inte kan avvisa passagerarnas rättigheter. Vårt huvudsakliga fokus har lett till att Flyghjälp under 2020 och 2021, tog emot Børsens respekterade Gazellepris, som symboliserar et företag i snabb växt. 2020 var Flyghjälp nummer två på listan över snabbast expanderande företag i Danmark. Dessutom har företaget nominerats till EY Entrepreneur Of The Year priset, som är ett av världens mest respektarade tillväxttävling, och som hyllar de främsta entreprenörerna i Danmark, såväl som globalt.

Vår historia 

Det hela började … en försening Goda idéer uppstår ofta utifrån ambitioner om att lösa ett på problem på ett nytt och bättre sätt. Detta gäller också hos oss i Flyghjälp.

Idéen till Flyghjälp uppstod när Philips dåvarande flickvän i slutet av 2013, befann sig på en resa till Turkiet och blev 7 timmar försenad. Förseningen fördärvade hela deras första semesterdag, och enligt EU-reglerna, var hon berättigad till kompensation. Men då Philip undersökte möjligheterna erfor han hur svårt det kan vara att få flygbolagen att punga ut pengarna. Det saknades ett lätt sätt att få hjälp på, och han frågade sig själv:”Varför kan man inte bara ringa till nån?” Philip är inte typen som ger upp. Han slog sig samman med Gustav, som vid denna tiden studerade juridik. Gustav lämnade över hennes ärende till de rätta myndigheterna, vann ärendet, och säkerställde därmed att hon fick den kompensation hon hade rätt till

 

 

Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo

 

Sverigemästare på att indriva kompensation


4,8 i kundnöjdhet på Trustpilot:

 

Utmärkt service … 

“Utmärkt service. Efter att ha anmält förseningen, vilket var väldigt enkelt, fick vi efter 5 dagar besked på att vi fick hade fått kompensation och pengarna blev efter ytterligare 2 dagar insatt på vårt konto. Om vi behöver er för en annan gång, kommer vi helt säkert nyttja er hjälp.” 

 

Jag är glad för att jag använde Flyghjälp ... 

“Jag är glad för att jag använde Flyghjälp, då de kämpade länge för mitt ärende och det slutade med att jag fick alla pengar retur. Spara dig själv besväret och låt dem göra det.”

 

Med en behandlingstid på under …

“Med en behandlingstid på UNDER 2 veckor, för en nästan tre år gammal försening - det må man säga, det är EFFEKTIVITET!!! 1000 Tack för hjälpen! Varma rekommendationer härifrån!”

Gustav Thybo

Founder

Frederik Thede

CTO

Benedikte B. Lund

CLO & head of lawsuit

Frederik Hedegaard

CMO

Dennis

Dennis

Head of Finance & Office Lead

Nich

Nicholas

Head of Nordic Operations

Marie

Team Lead, Tryg department & HR-Manager

Rose

Rose

Team Lead, danish department

Simon F - Teamleder Norske afdeling

Simon

Team Lead, norwegian department

Nini

Team Lead, finnish department

Sandra

Team Lead, swedish department

Anton

Legal Team Lead of the Danish Department

Natalia

Legal Team Lead for Sweden & Finland

Patrick

Senior Case worker

Noah

Senior Case worker

Anton

Senior Legal Officer

Erik

Legal case worker

Tobias

Legal case worker

Hjalmar juridisk sagsbehandler

Hjalmar

Legal case worker

d

Matteo

Legal case worker

Joachim - Juridisk sagsbehandler

Joachim

Legal case worker

Christian - Juridisk sagsbehandler

Christian

Legal case worker

Julie - Juridisk sagsbehandler

Julie

Legal case worker

Andrea

Legal case worker

Mari

Mari

Legal case worker

ddddd

Sara

Law Student

William

Law student

09c12826-4a36-43f9-9594-fdb58f43940f

Emilie

Legal Case Worker

6d095dec-39aa-4544-8250-4bb13bd8c6ee

Zascha

Facility Manager & Legal Case Worker

Sine (2)

Sine

Junior Marketing Manager

Anastasia - Sagsbehandler

Anastasia

Head of Nordic Customer Communications & Case worker

Ida

Head of Social & Case worker

Mia

Expert Case Worker

Kurdi

Case worker

Essi

Case worker

Jan

Jan

Case worker

Pelle

Case worker

Oskar

Oskar

Case Worker

Magnus

Case worker

Harald

Case worker

e95efe4b-600a-4530-a417-c990f77c9d95

Cecilie

Case worker

ddddddddddd

Mads

Case worker

Anniina

Case worker

Emil

Case worker

Julius

Case worker

ddd

Ewelina

Case worker

Minni

Case worker

Anna (2)

Anna

Case Worker

Ella (2)

Ella

Case Worker

Luis

Luis

Case Worker

a7e3365c-1372-4061-87c9-38d8c2ac41ef

Elias

Case Worker

2B1EE7AD-6D0D-4304-A02A-C60CB267B6A0

Gry

Case Worker

Silas

Accountant

24c7cfaf-e6e2-4b3b-82ae-14c303f0473b

Jonas

Financial Controller

Mufasa

Office dog

410.000 Kunder
500 Milj. kr. Ersättning
4.6 av 5 Trustpilot poäng