Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
Vår mission
Vår mission är ett ge rättvisa åt de resande. Därför är det allt igenom avgörande för oss som företag, att vi kan ta de juridiska slagsmålen mot flygbolagen, och samtidigt kunna ge en snabb, lätt och transparent service, under ärendets gång.
Våra visioner för framtiden
1. Vi vill vara de bästa och största i Norden, till att driva in kompensation från flygbolagen.
2. Tillsammans med vårt moderbolag, Flightright, vara de största och bästa i hela Europa.
3. Störst mätt i antalet kunder, och bäst mätt i kundnöjdhet på Trustpilot.
Visste du att?
Företaget har existerat sedan sedan 2014, och sedan dess har det bara gått åt ett håll - nämligen uppåt! Varje månad kontaktas vi av 5000-15000 passagerare, och vinner hela 95% av domstolsärenden. Tills vidare har vi hjälp fler än 400 000 passagerare med att få kompensation. Vi här på Flyghjälp har drivit in mer än 400 miljoner kronor åt våra kunder, vilket uteslutande beror på att kunderna valt att ta upp kampen mot flygbolagen med vår professionella assistans. Vår hjälp erbjuds till helt vanliga människor i Danmark, Sverige, Norge och Finland, som vi anser förtjänar rättvisa, och därmed få sin berättigade kompensation. Så med hjälp av våra vassa medarbetare görs det möjligt att leverera den bästa upplevelsen åt våra kunder. Hos Flyghjälp är vi idag 35 anställda som är specialiserade inom flygpassagerares rättigheter. Dessa är fördelade på 5 avdelningar, lagstiftning, finans, marknad, IT och ärendehantering. Alla ärenden som kommer in får en personlig och genomarbetad bedömning, av ytterst kompetenta medarbetare. Vårt huvudkontor är beläget på Amager i Köpenhamn där vi sitter i ett öppet kontorslandskap, som vi delar med bl.a. Maersk Tankers och GroupM Denmark.
Flightright
I mars 2021 köptes Flyghjälp av tyska Flightright som har en ledande ställning på den europeiska inom flygpassagerares rättigheter - och Flyghjälp har under en längre tid haft ett nära sammarbete med Flightright. Detta stora beslut träffades då Flyghjälps ägare, bröderna Gustav och Johan Thybo, menade att det skulle gagna kunderna, och medarbetarna på den framtida resan. Sammanfattningsvis kommer uppköpet ge bägge företagen möjllighet att kunna ge en bättre och snabbare kundservice. Flyghjälp är nordiska specialister, och ärenden som hamnar utanför vår jurisdiktion kan behandlas av Flightright, och vice versa.
Var ditt flyg försenat eller inställt? Då står vi redo att hjälpa dig att få den kompensation du har rätt till. Flyghjälp är ett danskt företag som hjälper flygpassagerare att få ekonomisk kompensation som du har rätt till vid inställda, försenade och överbokade flyg. Så genom att använda oss undgår du en besvärlig och troligen långsam process, mot flygbolaget. Över hela Skandinavien hjälper vi passagerare att driva deras ersättningsanspråk mot det aktuella flygbolaget. Vi hjälper till med hela processen, allt från pappersarbetet till kommunikationen med flygbolaget. Vi ser på så vis till att flygbolagen inte kan avvisa passagerarnas rättigheter. Vårt huvudsakliga fokus har lett till att Flyghjälp under 2020 och 2021, tog emot Børsens respekterade Gazellepris, som symboliserar et företag i snabb växt. 2020 var Flyghjälp nummer två på listan över snabbast expanderande företag i Danmark. Dessutom har företaget nominerats till EY Entrepreneur Of The Year priset, som är ett av världens mest respektarade tillväxttävling, och som hyllar de främsta entreprenörerna i Danmark, såväl som globalt.
Det hela började … en försening Goda idéer uppstår ofta utifrån ambitioner om att lösa ett på problem på ett nytt och bättre sätt. Detta gäller också hos oss i Flyghjälp.
Idéen till Flyghjälp uppstod när Philips dåvarande flickvän i slutet av 2013, befann sig på en resa till Turkiet och blev 7 timmar försenad. Förseningen fördärvade hela deras första semesterdag, och enligt EU-reglerna, var hon berättigad till kompensation. Men då Philip undersökte möjligheterna erfor han hur svårt det kan vara att få flygbolagen att punga ut pengarna. Det saknades ett lätt sätt att få hjälp på, och han frågade sig själv:”Varför kan man inte bara ringa till nån?” Philip är inte typen som ger upp. Han slog sig samman med Gustav, som vid denna tiden studerade juridik. Gustav lämnade över hennes ärende till de rätta myndigheterna, vann ärendet, och säkerställde därmed att hon fick den kompensation hon hade rätt till
Philip Brechmann, Gustav Thybo, Alex Kirkeberg og Johan Thybo
4,8 i kundnöjdhet på Trustpilot:
Utmärkt service …
“Utmärkt service. Efter att ha anmält förseningen, vilket var väldigt enkelt, fick vi efter 5 dagar besked på att vi fick hade fått kompensation och pengarna blev efter ytterligare 2 dagar insatt på vårt konto. Om vi behöver er för en annan gång, kommer vi helt säkert nyttja er hjälp.”
Jag är glad för att jag använde Flyghjälp ...
“Jag är glad för att jag använde Flyghjälp, då de kämpade länge för mitt ärende och det slutade med att jag fick alla pengar retur. Spara dig själv besväret och låt dem göra det.”
Med en behandlingstid på under …
“Med en behandlingstid på UNDER 2 veckor, för en nästan tre år gammal försening - det må man säga, det är EFFEKTIVITET!!! 1000 Tack för hjälpen! Varma rekommendationer härifrån!”