Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
Ja, du kan behålla din andel av det mottagna beloppet som har betalats ut till dig efter det datum då Flyghjälp skickade kravet för din räkning.
Dock, om din resa är en paketresa via en resebyrå, och du ankommer 7 timmar försenad till ditt resmål, kan du få ersättning för den del av resan du har förbetalt - men inte fått. Kommer du fram ett helt dygn senare, skall resebyrån återbetala kostnaden för det förbetalda dygnet. Det du mottar är en "dagsandel". Har resebyrån redan återbetalat en "dagsandel" ombeds du upplysa Flyghjälp om detta, eftersom beloppet skall dras från kravet. Om det visar sig att flygbolaget varit orsak till förseningen har du rätt till kompensation upp till kompensationsbeloppet, minus den redan återbetalade "dagsandelen". Flyghjälp skall inte ha arvode av dagsandelen.