Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
Flyghjälp strävar alltid efter att bli bättre, samt att kunna erbjuda den bästa servicen i branschen. Därför har vi gått igång med att erbjuda en extraservice till våra kunder, nämligen att vi utbetalar kompensationen inom 24 timmar, innan vi har skickat kravet till flygbolaget.
Det betyder att du får pengarna snabbare och att du inte behöver vänta i flera månader, i vissa tillfällen över ett år före pengarna utbetalas dig.
VTyvärr följer flygbolagen inte alltid lagarna. Vi har ärenden, där flygpassagerare på samma flygresa blir olika behandlade. Vi vill därför göra processen snabbare och lättare, samt garantera dig kompensation för det besvär förseningen har gett.
Vi erbjuder att utbetala din kompensation inom 24 timmar efter att du har tackat ja till erbjudandet. Det gör vi i ärenden som vi i förväg har framskaffat fullgörande tekniska bevis, som visar att förseningen/inställningen är inom flygbolagets kontroll. Det betyder ifall flygbolaget nekar att betala, kan vi mest troligt vinna ärendet vid domstol.
Efter att du har upprättat ärendet på vår hemsida, fyllt i alla rutor, samt laddat upp din bokning, kommer ärendet bli undersökt av våra duktiga medarbetare. Om vi kan framskaffa tekniskt bevis – eller redan har bevis – att förseningen/inställningen är flygbolagets ansvar, skickar vi dig ett mejl med erbjudan om strax utbetalning.
Vi önskar självklart att hjälpa alla våra kunder snabbast möjligt, men vi kan inte erbjuda alla våra kunder strax utbetalning. Vi har ett mål om att kunna erbjuda mellan 20-30% av våra kunder en strax utbetalning, men vi kan inte garantera att det just blir ditt ärende.
Redo att komma igång? Försenat eller inställt flyg?
Tusentals lyckliga kunder
Vi vinner 98% av våra ärenden
Riskfritt - enkelt och snabbt