Flyghjalp-logo-2.png

Hur påbörjar jag mitt kompensationsärende?

För att upprätta ett ärende är det en god idé att ha din bokningsbekräftelse och dina Inskannade / avfotograferade kvitton på extrautgifter redo.

Gå in på flyghjälp.se – Starta här.

Fyll i skemat med den information du har på din resa, som står på din ursprungliga bokningsbekräftelse, så att vi kan klaga över det du har köpt, men inte har fått.

Om du har barn under 18 år med på resan, skall du notera dina egna kontaktupplysningar vid dem. Om det är andra vuxna med på resan, skall du notera deras egna kontaktupplysningar, och inte dina egna.

Om det är andra vuxnas barn med på resan, skall du notera dessa barns föräldrars kontaktupplysningar vid barnen.

Du kan ladda upp den ursprungliga bokningsbekräftelsen med detsamma.

Om du har kvitton på utlägg i tiden du var försenad och vid förseningsdestinationen, eller om du strandar på en mellanlandning, kan du också ladda upp dessa direkt på ärendet med detsamma.

När det är nytt i ärendet, får du och dina eventuella medpassagerare en e-post omkring detta.