Om du redan har skapat ett ärende med Flyghjälp och vill hålla dig uppdaterad om ditt ärende kan du få en länk för att följa ditt fall nedan. Du kan också använda länken för att ladda upp nya dokument till ditt ärende eller korrigera din information.
När du har gett Flyghjälp fullmakt genom din underskrift, påbörjas hanteringen av ditt ärende genom att insamla information och genom att formulera kravet.
Om du önskar återkalla din fullmakt gäller följande:
- Om du skriftligt meddelar Flyghjälp att du önskar återkalla fullmakten inom ångerfristen på 14 dagar, och ett krav inte är skickat till flygbolaget, kan återkallelse ske gratis.
- Därefter meddelar Flyghjälp flygbolaget att vi återkallar kravet och drar oss ur ärendet.
- Om kravet redan är godkänt av flygbolaget och pengarna överförts till dig eller Flyghjälp, skall du betala arvode, som motsvarar 30% av kompensationen och eventuella extrautgifter, oberoende av ångerfristen, eftersom ärendet är fullfört.
- Önskar du återkalla fullmakten mer än 14 dagar efter upprättat ärende, och flygbolaget inte har utbetalat pengar till dig eller Flyghjälp, skall du betala timlön för utfört arbete på 700 SEK inkl. moms.
Antalet timmar är beroende av hur mycket tid som lagts ner på ärendet.
- Önskar du att återkalla fullmakten mer än 14 dagar efter upprättat ärende, och ärendet gått vidare till rättslig instans, skall du betala arvode, som motsvarar 45% av kompensationen och rättegångskostnader samt rättegångsavgift.
Återkallelse av fullmakten kan endast ske skriftligt.
Man kan inte återkalla fullmakt på andras vägnar, såvida man inte är godman eller målsman i ärendet.